Köpvillkor

 

 

Allmänt:

För att genomföra ett köp på bellehem.com krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på bellehem.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses bellehem.se

 

Företagsinformation:

Sack Hana salong

Engelbrektsvägen 46, 177 51 Järfälla

Org.nr: 630504-8552

Tel: 08323630

E-post: order@bellehem.se

 

 

Priser och produkter:

Alla priser anges i svenska kronor, inklusive moms. Eventuella fraktkostnader tillkommer beroende på valt fraktalternativ i kassan i samband med beställningen. Vi erbjuder ingen prisgaranti och det är priset i kassan som gäller. Priset godkänns i samband med slutförandet av beställningen.

 

Produktbilderna och information på hemsidan kan inte garantera varans exakta utseende och vidare reserverar vi även för prisjusteringar, tekniska fel, slutförsäljning, lagerdifferenser och tryckfel på vår webbplats eller i våra annonser.

 

Betalningar:

Att handla på bellehem.se e-handel är både säkert och enkelt. Du kan enkelt välja att betala genom Swish, din bank eller kortbetalning där ditt bank- eller kreditkort är anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard.

 

Kortbetalningar:

Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa, Mastercard/Eurocard, Maestrokort eller American Express kan betala genom ditt kontokort. När du väljer detta betalningsalternativ reserveras beloppet på ditt kontokort vid din beställning och betalning genomförs först när varorna skickas till dig.

 

Bellehem.se erbjuder via sina betalningsleverantörer de senaste systemen för säkrare betalningar. Detta innebär ibland att du måste aktivera sådana via din bank. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, använd fakturabetalning eller kontakta din bank för aktivering av säkrare kortköp på nätet.

 

Betalningar via Swish:

Du som ansluten till Swish kan genomföra betalning som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet. Vid eventuell retur återbetalas pengarna till ditt bankkonto alternativt till ditt bank- eller kreditkort eller kontant.

 

Orderbekräftelser:

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost. 

  

Reklamation och ångerrätt:

Alla förfrågningar om reklamationer, skadade varor eller fel i leveranser ska göras skriftligen via ”Kundtjänst”. För att säkerställa en smidig och effektiv behandling är det viktigt att du registrerar ärendet hos oss via e-post, eller kontaktformulär på vår webbplats. Efteråt får du svar inom 24h från vår kundtjänst med uppgifter om hur du ska gå vidare. Skicka inte reklamerade varor tillbaka till oss innan du har kommit överens med vår kundtjänst, eftersom det kan leda till missförstånd och onödiga förseningar i expeditionen.

Vid köp av skönhetsprodukter på bellehem.se har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet.

Du kan då välja om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna. Om du önskar att göra ett byte, kontakta vår kundtjänst innan du skickar in retur. Vid retur eller byte betalar du själv returkostnaden. Märk returen tydligt med ditt ordernummer samt skicka paketet till: 

Claudes Klippotek

Engelbrektsvägen 46, 177 51 Järfälla

 

Leveranser:

Bellehem.se levererar inom Sverige. Leveranstiden tar mellan 1-3 arbetsdagar beroende på valt fraktsätt och postnummer. Vi kan tyvärr inte påverka eventuella förseningar hos fraktbolaget. Vid sådana leveransförseningar fortsätter vi att bevaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans är oskäligt försenad, och detta inte beror på dig som kund, har du rätt att häva köpet helt kostnadsfritt. Vänligen kontrollera att leveransuppgifterna såsom adress och telefonnummer stämmer innan du slutför köp. Det går tyvärr inte att ändra dessa uppgifter efter att beställningen blivit packad & skickad. Det är alltid du som kund som ansvarar för att du uppger rätt uppgifter vid beställningens slutförande.

 

Fraktbolag:

Beställningar från Bellehem.se levereras antingen med Postnord. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Vi levererar inte på söndagar så din beställning kommer att levereras under följande arbetsdag. Om du har gjort flera beställningar samma dag med samma leveransmetod kan dina beställningar packas i ett paket. Denna leveransen är ett miljöeffektivt alternativ

 

 

Hämtas i butik 

Du kan även hämta din beställning på Claudes Klippotek på Engelbrektsvägen 46, 177 51 Järfälla. Du får ett mejl inom 2 timmar när paketet är klart att hämtas. Hämta inom 3 dagar. Beställningar gjorda efter 15.00 på en lördag kan hämtas på måndagen därefter.